Massor av aktivitet!

Här har varit fullt upp de senaste dagarna. Alla hästar utom Stella och Alina har flyttat till sommarhagarna. Helena och jag red Erna och Ella eftersom jag helst inte vill köra Erna i transporten. Det gick faktiskt långt över förväntan! Erna är ju inte riden på många år men hon skötte sig så bra att Helena har ridit henne ett par gånger nu. Kanske finns det hopp om att åter ska bli ridhäst iallafall?
Alina visar tydliga tecken på att fölning är nära och hon har haft det ganska jobbigt med kraftiga förverkar. Nu går hon och Stella i varsin hage eftersom Alina har börjat reta sig på att ha Stella för nära. Vill helst inte lämna Alina utan uppsyn så vi försöker pussla ihop så någon är hemma hela tiden.
Idag var jag och tittade till TingeLing, jesus vad hon växer! Hon har enorma bakben och blir definitivt ingen liten dam. Rör sig som en dröm gör hon oxå:)
Fick åka akut till tandläkaren med Amelia idag efter att hon krockat med en kompis i skolan och slagit i en tand. De underliggande tänderna verkar dock ha klarat sig och hon är ordinerad mjuk kost i minst 1 vecka.
Min rygg känns betydligt bättre men jag har inte vågat belasta den ännu. Det gör rejält ont på kvällarna när man varit igång hela dan eller när jag är oförsiktig och vrider mig fel. Har skrittat ett par gånger på Ella och det känns helt ok men mer än så vågar jag inte fresta just nu. Återstår att se när jag kan börja jobba igen...
Nu blir det lite korvgrillning till kvällsmat och sen en stor godispåse vid tv'n:)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!