Länge leve hushållsassistenten!

Blev så fruktansvärt sugen på bullar idag, men eftersom min rygg troligen inte klarar av att stå och knåda deg lånade jag svärmors hushållsassistent - vilken uppfinning! Misstänker att jag tillhör den ytterst lilla skaran mammor som inte äger denna manick, men jag har aldrig tyckt att jag behöver någon. Nu inser jag att den nästan är oumberglig (åtminstonde när man bakar bullar och bröd) så det får nog bli en sån;) Det var så lätt och roligt att baka så det blev tre plåtar med äppelbullar och två plåtar vaniljbullar. Hade jag haft mer jäst hade det blivit ett par plåtar till!

Hittade en helt underbar ros som jag vill ha till landet: Helenae Lykkefund heter den. Det är en honungsros som doftar helt underbart och blir 3-5 m hög och ganska bred. Tror att det blir en ändring i planen till vita klängrosor med röda låga istället för tvärtom:)



Bild från www.erlingnielsensplanteskole.dk

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!