Fullspäckad lördag

Har för första gången i mitt liv varit på rally idag! Sydsvenska Rallyt har ju gått i Tingsryd idag och självklart passade vi på att ta en titt; riktigt roligt:) Stod på ett bra ställe (som vi tittade ut i går) med en skarp kurva och en lång raka. Barnen tyckte det var superkul och ville aldrig åka hem.
Huset såg ut som om en bomb briserat och för att få barnen att hjälpa till mutade jag dem med godis. Japp, jag mutar mina barn! Mutan funkade bra och huset blev städat i ett nafs:) Det har oxå körts en del ved idag och Ella-Bella-bus har blivit riden. Kvällen har spenderats i sällskap av Carl och Helena med grillat och nu fotboll på TV.
I morgon ska jag försöka få Fredrik att olja altangolvet. Det brukar annars vara mitt jobb men att krypa runt på alla fyra och måla är inte särskilt lockande för min stackars rygg:(
Är riktigt nöjd med min rosenplantering! Hoppas bara den tar sig och blommar riktigt fint. Passade oxå på att plantera om några andra växter och sådde lite i mitt gigantiska trädgårdsland: rädisor, sallad och dill. Mina tomat plantor artar sig och idag skymtade de första tomaterna:)
Nu är det dax för bebiskoll, Alina har varit orolig hela dan så vi får väl se om det blir något i natt. Jag tror fortfarande Stella kommer hinna före, trots att hon egentligen har 2 v kvar. Hennes mage har sjunkit ner till marken idag och juvret är som en ballong. De båda damerna är helt olika: Alina är världens snällaste men när hon närmar sig fölning blir hon sur och irriterad. Stella är totalt osocial och gillar inte folk i vanliga fallen nu när hon snart ska föla är hon jätte social och kelig. Ska bli spännande att se hur hon blir när fölet är ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!