Startklar!

Vaknade idag på morgonen, steg upp och tittade ut - SNÖ! Kröp genast ner under täcket en stund till...

Amelia och Lillebror hoppade i fredags. Hon ska tävla nästa vecka och nu var det dax att bestämma höjd. Jag får väl erkänna att jag blivit gammal och feg! 70 cm är tydligen inte högt att hoppa när man är 6 år och rider b-ponny men det är fruktansvärt högt när man är närmare 30 år och rider stor häst...
Jag skyller på att hon har närmare marken är jag om man trillar av;) Efter lite övertalning lyckades jag få henne till att hoppa 50 cm på tävlingen, skyllde å att det är första gången för säsongen. Inser oxå att någon annan kommer få åka på tävling med min dotter i framtiden för mina nerver kommer inte hålla. Tur att hon har en helt underbar ponny som hoppar i alla lägen: bara att styra på och hålla i sig;) Amelia har blivit så jäkla tuff! Hon kämpar på med sin ponny även när han är tjurig (jo, han kan verkligen vara tjurig!) och är inte ett dugg rädd längre när han far iväg eller dummar sig.

Tyckte igår att det såg ut som Alina brunstade, hoppas jag har fel:( Hon ska ju föla snart och det vore väldigt tråkigt om hon har resorberat. Kanske vore lika bra att kolla henne så vi kan betäcka om henne...? Hade ju tänkt låta henne vila ett år men är hon inte dräktig så ska hon betäckas om.
Fick Flyinges hingstkatalog i veckan, fy vad sugen man blir! Drömmen vore såklart ett föl efter Tortillas men då behöver jag ett sjujäkligt sto och 8000€... Men drömma kan man ju alltid;) Nej, inga halvblodsföl än på ett tag! Åtminstone inga egenuppfödda...
Kram


Kommentarer
Postat av: HelFena
2012-04-01 @ 17:38:03

Säg inte så.. Usch vad dyrt.. Jag har kommit igång med att rida min dam nu förresten!! Löjligt vad stolt och glad man blir när man efter 4km promenad med häst och hund- kan sitta upp och rida sista km hem! Inga dumheter och hon vill jobba i form och vi flyttade oss lite i sidled utan problem. Hon är rund om rumpan och höööög som hon ska va (enligt equiterapeuten..) och innan var hon framtung och gick framåtlutad mer. Nu får hon lite pyssel efter turerna med radital påstruket på korset och lite vid nacken samt stretching och lite så.. Fleecetäcket är gosigt.. Okehj, ja hon är liiiiite bortskämd kanske.. =) Men hon är underbar (när hon sätter den sidan till). Vi får höras nån dag! Jag har förresten fått natt hela sommaren!! 1a perioden på hemtj. och andra på boende. De vill dessutom ha mig som timmis på daglig verksamhet i Lindesberg, med funktionsnedsatta! Det vill gärna gå bra nu! Vi kommer ner i påsk med! Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!