Mat till alla?

Det finns ett ämne (förutom hästar...) som jag skulle kunna ägna timmar åt att diskutera: djur vs människa. De flesta vet nog vad jag har för åsikter ang jakt, äta/ inte äta kött och div djurrättsfrågor så det tänker jag inte tråka ut er med. Däremot tänkte jag dela med mig av en (enligt mig) komisk sak jag läste på en köp/sälj sida på facebook:
En kille la ut en annons där han ville köpa tammös, en hanne och två honor. Han skrev att de skulle användas till avel för att föda upp ormmat och undanbad sig kommentaren ang detta. Vad fick han? En hel drös med arga kommentarer om hur hemskt det var att föda upp dessa små mös för att bli ormmat.
Nu till min fråga: varför har människor rätt att äta men inte ormar?? Inte för att jag gillar ormar och för mig skulle de gärna få svälta men ändå?



Mums...?


På tal om mat, nu ska jag ta fram min abslouta favorit yoggi, krypar upp i soffan och njuta! Frågan är bara om det blir "House" eller "Drömmen om LA" på TV? Det helt klart bästa med att Fredrik jobbar natt är att jag kan välja kvällens program själv;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!