Avskärmad från världen...

Just så känner jag mig! Min dator har lagt av, liksom min telefon, vilket betyder inget internet:( Konstigt hur beroende man är av detta djävulspåhitt...
Tur att man jobbar ett par nätter så man förhoppningsvis får ett par minuter att uppdatera sig om vad som händer i världen;)

Igår drog jag igång mitt senaste projekt: målning! Än så länge har bordet i köket och skänken i matrummet förvandlats från trä till vitt (bilder kommer!). Även vitrinskåpet ska bli vitt men det får vänta till efter helgen. Familjen är nog mindre glada över mitt projekt eftersom köket har förvandlats till en målarverkstad med tidningar, lådfronter och skåpsluckor blandat med målarburkar och penslar ligger över hela golvet. Även hundarna är lite missbelåtna då de är portade från köket...
Tänk vad lite färg kan göra! Både bordet och skänken blev helt nya möbler och allt ser genast mkt ljusare och fräschare ut:) Passade på att titta på tapeter till TV-rummet oxå när jag köpte färg. Har dock lite svårt att bestämma mig för vad jag vill ha. Tanken är någon form av fondvägg och övriga rummet i ljust. Får väl ta med mig gubben och se om han har några förslag;)

I torsdags var Tove och jag på besök hos Schex. Berit tyckte hon blivit väldigt tjock (ska föla i juli), men om man jämnför med Alina och Stella har hon långt kvar...
Hon såg väldigt fin ut och verkar trivas bra, men det är inte utan att man saknar henne lite. Ska bli skönt när hon kommer hem, även om jag vet att hon har det bra där hon är. Hoppas nu bara att allt går bra med fölning osv!
På tal om Stella och Alina, de ser ut som de ska föla i morgon! Känns skönt att de trivs så bra ihop på lösdriften, mest imponerad är jag över att Erna klarar av livet på lösdrift så bra. Jag var ju lite rädd att hon skulle äta tills hon sprack, men det funkar bra och hon är riktigt fin nu:) Visst är det trist att vintern har lyst med sin frånvaro, men för hästarna på lösdriften har vintern varit perfekt.

Fredrik och Tove var på inspektion hos TingeLing i måndags och hon växer så det knakar:) Tove var dock lite besviken över att hon inte ville bli klappad...
Jag har ju TingeLing ute på annons, men jag hoppas faktiskt att hon inte blir såld. Skulle så gärna vilja spara henne eftersom jag tror mkt på henne. Tyvärr kan man ju inte samla hästar på hög och de börjar bli lite för många:(
Kram

Kommentarer
Postat av: Sabine
2012-01-24 @ 11:33:05

Hej

Så kul att allt går bra med Schex. Vi tänker mycket på henne. Vi skulle så gärna vilja sen hennes föl och idag läste jag att hon är dräktig med Hästaks Dirco. Han är en avkomma från ett sto som min syster ägde och tävlade för många år sedan, Castanja hette hon. Världen är liten ibland. Det fölet kommer bli ett super föl som man gärna hade stått som ägare till:-) Ha det så bra. Mvh Sabine Uhde Zinkernagel (tidigare ägare till Schex).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!