Varning för vilda djur!

Gisses vad denna veckan har gått fort, redan fredag! Vanligtvis tycker jag tiden går sakta när barnen är hemma (jag vet att jag är en dålig mamma som inte gillar att vara hemma...) men denna vecka har verkligen flugit förbi. beror kanske på allt vi gjort?
Idag avslutade Amelia, Tove och jag sportlovet med att gå på bio. I Linneryd finns en filmklubb som visar film varje fredag, Movie Kids. Man betalar 100 kr för att se 10 filmer! Helt överkomligt måste jag säga;) I vanliga fall är det bara Amelia som brukar gå men eftersom vi ändå var lediga följde Tove och jag med. Tove var så uppspelt att hon hoppade; första gången på bio för henne. Hon lyckades dock sitta still nästan hela filmen och var väldigt nöjd efteråt. Frågan är nu bara hur jag ska få henne att förstå att hon inte får följa med alla gånger...
Filmen som visades idag hete "Varning för vilda djur", riktigt rolig film. Den handlade om djur som försökte stoppa människor från att skövla deras skog och bygga hus.



Igår var Amelia på sitt första disco! Hon fixade med håret och valde kläder i flera timmar innan det började;) Discot var för F-3 och det var ju såklart extra spännande med alla "stora" barn. Lite chockad blev jag dock när jag hämtade henne och såg hur en del barn såg ut...

Imorgon ska Fredrik iväg och vinterfiska så barnen och jag passar på att hämta hem en halmbal. Hoppas bara släpet tänker flytta på sig, sista satt bromsarna fast:( Helt klart ett bevis på att vi kört för lite i vinter. Men nu när all snö är borta och mitt körkort ligger i tryggt förvar finns inga hinder;) Vi har en tacka som är på g att lamma oxå så här råder lammjour. Det verkar som alla utom en tacka är dräktiga så med lite tur har vi minst 5 lamm snart.

Jag har oxå fått ett otroligt spännade erbjudande idag som jag nog inte kommer kunna tacka nej till!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!