Ny favorit!

Jag har en ny favorit i köket: Smetana. Den är helt underbar i såser! Det blir en såndär härligt gräddig smak som lyfter såsen till skyarna;) Visst är den alldelest totalt onyttig med sina 42% men vem bryr sig när det blir så gott?? 

Imorgon blir det en tur till Växjö för mig o barnen, har en hel drös med ärenden som ska uträttas. Tänkte oxå passa på att snylta till oss lite fika hos hos gammelmormor Ella. Fredrik ska jobba natten så han får stanna hemma och göra lite nytta...
Tänkte passa på att stanna hos TingeLing när vi kör hem och ta lite nya bilder, hon växer så fort!

När jag skulle köra hem från jobbet idag var det isgata! Där fick jag för att jag gnällde att jag vill ha vår:( Jag är iallafall väldigt glad över min 4-hjulsdriva bil eftersom det blev en tur utanför vägen. Det trista med detta väder är att allt genast blir skitigt; hagarna, vägarna, hästarna, hundarna, ungarna...

Amelia bestämmde sig för att samla lite pluspoäng hos sin mamma idag så hon mockade både Ellas och Lillebrors boxar åt mig:) Sen hjälpte hon till att köra ved, fixa vatten, fodra och ta in hästarna. Skönt med en hjälpreda i stallet.

Amelia har ju sportlov veckan som kommer så både hon och Tove är hellediga:) I Linneryd annordnas en massa sportlovsaktiviteter så i morgon blir det nallesmyg, på torsdag disco för Amelia och på fredag pulkaåkning (om snön stannar...) och bio. Dessutom ska vi försöka hinna hämta halm till lösdriften på tisdag och baka semlor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!