Hört på radion!

Hörde en konstig (enligt mig) sak på radion idag. Tydligen har det tidigare varit förbjudet för män som haft sex med män att lämna blod, pga risken för HIV. Nu ändras detta och dessa män tillåts lämna blod om det gått 1 åt efter deras sk "riskbeteende". För mig låter detta konstigt! För det första undrar jag om inte alla blodgivares blod testas? Inte bara för HIV, det finns ju andra smittsamma sjukdomar som oxå överförs via blodet. För det andra undrar jag om risken för HIV verkligen är så mkt större hos män/män att man kollektivt kan utesluta dessa som blodgivare? Någon som är mer insatt i detta får gärna ge mig svar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!