Brr...

Jag vill ha vår!! Jag är definitivt ingen vintermänniska, fryser bara jag tittar ut genom fönstret. Den enda fördelen jag kan se med detta väder är att hästarna hagar inte är leriga...

Idag har jag sålt mitt första objekt på Tradera:) Väldigt smidigt måste jag säga, auktionen gick ut i går kväll, idag fanns pengarna på kontot och sakerna skickas i em. Blir nog fler affärer i framtiden;)

Har lämnat in min Iphone på lagning, Tove lyckades ju spräcka skärmen. Skulle ta 10 dagar, saknar den redan:( Tur att vi har en hel uppsättning gamla telefoner man kan ta till i reserv.

Egentligen har jag inget vettigt att blogga om (har jag någonsin det??) hade bara en stund över. Om ett par timmar är det dax för simskola, första gången för Tove idag:) Har faktiskt fått en hel del gjort idag; ätit frukost med Evelina och Elsa, handlat, hämtat paket, bytt glödlampa på bilen, tvättat, svarat på massa mail och dammsugit.

Den här månaden gör Fredrik och jag ett experiment. Efter att alla räkningar etc var betalda tog vi ut pengarna från kontot och la bort korten. Tanken var att vi skulle se om vi snålade mer när man har kontanter. Det gör vi! Vi la en budget på 1000 kr/ vecka, hittils har vi inte varit i närheten av taket. Normalt sett gör vi av med 1500/ veckan på mat, bensin osv. Faller detta bra ut tror ajg vi kommer fortsätta. Dels blir man snålare när man faktiskt SER pengarna och inte bara drar ett kort, dels är jag en sån som normalt aldrig har pengar ute vilket ibland är lite jobbit. Kortet funkar ju faktiskt inte överallt.

Min röst är fortfarande inte ok. Idag kan jag iallfall prata utan att det låter som en basstämmig kråka, men att prata i telefon är nästan omöjligt. Skönt att man är ledig ända till lördag! På fredag blir det party med jobbet, hoppas på en trevlig kväll, och på söndag träff hos Emma och Olof. Ska bli spännade att se hur det går med tillbygget!

Igår gjorde Gustaf premierrebesök i Göljahult då Emelie och han var här på fika. Stackars barnet blev nog lite förskräckt över ljudnivån när Amelia och Tove kom hem, men lika bra att vänja sig;) Han är iallafall en supermysig unge, perfekt när man kan låna en stund för lite mys. Försöker övertala Emelie att det är dax att börja rida igen, får väl bearbeta henne ett tag. Kan ju alltid erbjuda mig att vara barnvakt!

Blev visst ett ganska långt inlägg trotts att jag inte hade något vettigt att skriva...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!