Tävlingsrapport och påskägg

Igår vad det alltså dax för årets första tävling för Amelia och Lillebror. Det blev en ganska lång väntan pga många deltagare och en olycka som krävde ambulans men i det stora hela gick dagen bra. Ponnypappan skötte sig utmärkt eftersom jag kunde bistå med så mkt och jag tror han tyckte det var ganska kul, även om han aldrig skulle erkänna det;) Lillebror var på sitt bästa humör och förutom ett litet tjuvknep skötte han sig galant trots ett lättare kaos runt omkring honom. Han är verkligen en världsvan tävlingsponny, helt oberörd av vad som händer omkring honom:)

Idag har barnen varit på äggjakt. Våra danska bekanta (inte våra grannar!) har en tradition där barnen letar efter påskägg som påskharen gömt, barnen älskar det! Sen får de äta allt godis de hittat, brukar vara ganska mkt...
Det blev oxå massa lek och mumsigt fika till oss vuxna;)

Nu har jag bakat två plåtar med Kärleksmums till helgens dressyrtävlingar (hoppas ingen blir förgiftad) vilket var vad min stackars rygg klarade av. Tror jag stannar i soffan resten av kvällen. Fredrik har lovat fixa mat; grillat fläsk och potatisgratäng, mums:)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!