Minnet är kort;)

Nu är deklarationen inskickad och bokföringen arkiverad! Skönt när det är över, nu väntar man bara på om farbror Skatteverket ska godkänna det eller inte, fast de röda siffrorna är redan ett minne blott;) Konstigt hur fort man glömmer saker, ända till nästa gång det är dax och man åter påminns om det idiotiska man sysslar med. Nåja, jag tröstar mig med att jag aldrig har påstått att man tjänar på hästar, man förlorar bara mer eller mindre;)
På tal om att godkänna saker eller inte så har jag fajtats med Försäkringskassan idag ang min sjukskrivning. Tydligen har de en aningen skev verklighetsuppfattning när det gäller hur det är att jobba inom vården. De tyckte på fullaste allvar att jag kunde gå till jobbet utan att lyfta, vrida eller egentligen göra något alls. Hm, undra vad mina kära arbetskamrater skulle tycka om det?? Tror iallafall jag fick dem att inse det omöjliga i detta och att jag faktiskt inte är hemma för att det är roligt, raka motsatsen faktiskt: det är skittråkigt att vara hemma:(
Nu hör jag små fötter som tassar på övervåningen, Tove har sovit ovanligt länge idag. Lika bra att fixa lite frukost till henne så det stackars barnet slipper svälta...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!