Ny hyresgäst

Igår flyttade det in en ny dam i stallet; ett halvblodssto e. Pascal-Napoleon-Emalj. Ni som har lite koll på mina hästar kanske hajjar till när ni ser stammen? Jo det stämmer, hon är en dotter till vårt gamla avelssto Erina men hon är inte född hos oss. Denna dam, som fått smeknamnet "The Queen", ska bo här hos oss ett tag till hennes ägare bestämt sig för vad hon ska göra med henne. Eftersom hon kom sent igår kväll fick hon stå inne med Ella i natt och idag släpptes hon ihop med de andra. Det gick ganska bra, men Ella är väldigt beskyddande mot "sina" ponnier så jag tror Ella får gå i egen hage annars jagar hon livet ur de andra...
Lillebror tittade lite misstänksamt på nykomligen, undra om han har sett en sån stor häst tidigare (175+)?? Stella tyckte iallafall att hon såg lite läskig ut och gömde sig snabbt bakom Ella:) Ska fixa till manen på "The Queen" (ser ut som en travare...) och sen ska ni få en bild.

Dagen har annars ägnats åt att mocka ur fårhuset; fruktansvärt tungt:( Min rygg värker som attans nu, undra hur den känns i morgon?? Har kommit en bra bit på vägen, men lär nog ta ett par dagar att få klart. Just nu funderar vi på om vi ska behålla fåren eller inte. Det är ju lite bökigt eftersom vi inte har något sommarbete till dem, dessutom är jag väldigt sugen på att göra sadelkammare där istället...

Helgen som kommer innebär jobb fredag- och lördagnatt så vad resten av famlijen ska göra har jag ingen aning om. Fredrik muttrade något om skjutning inför älgjakten på söndag fm, men då sover jag förhoppningsvis gott i min säng.

Ska passa på att slå ett slag för E-körkortet! Den 18/10 kl. 17.00 kommer vi ha teoriutbildning till e-körkort i Tingsryd. Om någon är intresserad är det bara att höra av sig till mig. Det blir en helkväll, kostar 900 kr och då ingår böcker+tillgång till onlinefrågor.

Nu ska jag ta in Ella och pyssla om henne en stund:)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!