Ordning på torpet;)

Det gick verkligen över förväntan att släppa ihop surtanterna i går. Visserligen slogs Eerna och Alina en stund men inget allvarligt och Eerna gav sig ganska fort. Det är ganska häftigt att se en d-ponny ge sig på en 170+ häst och gå segrande ur striden. Än så länge har Alina aldrig lagt sig för någon annan häst sen hon kom till oss, oavsett storlek:) Dessutom skapar hon ett lugn i flocken och när hon väl har klartgjort sin ledarroll är det aldrig någon som ifrågasätter henne. Fast det finns en dam som jag tror inte kommer ge sig och det är Schex. Den dan hon kommer hem är det nog bäst att ha henne och Alina åtskillda annars finns risk att de bokstavligen slår ihjäl varandra...
Fick rapport idag att även TingeLing funnit sig tillrätta med sina nya kompisar. Hon tyckte det var lite läskigt när det kom en människa med pannlampa i lördagskväll men annars går det bra:) Tanken är att de ska gå tre årsföl tillsammans så de får leka och ha kul ihop.
Amelia är så stolt över att ha höstlov:) Fast samtidigt längtar hon tillbaka till skolan, tur att hon ska vara på fritids ons, tors och fred. Tove är lite sur för att inte hon har höstlov och självklart kan storasyster inte låta bli att retas lite. På fredag ska Amelia ha Halloweenparty på fritids så i morgon blir det en runda till Tingsryd för kostymshopping. Har oxå börjat fundera på hennes födelsedagskalas, hon fyller ju om en månad. Amelia vill ha ett utekalas, men man kanske borde ha en reservplan? Är ju inte jättekul att vara ute om det är regn och slask.
Börjar förrestem bli lite nervös inför min uppskrivning, fast jag vet inte varför. Egentligen tycker jag inte det är svårt, men jag inbillar mig att jag kommer få hjärnsläpp eller något liknande:( Körningen däremot känns helt ok och konstigt vore väl annars?? Jag har ju kört släp sen den dag jag fick mitt körkort.
Nehe, nu börjar det nog bli dax att krypa till sängs. Fredrik jobbar i natt och i morgon natt, sen jobbar jag ons, tor och fredag natt så det blir en ensam vecka i sängen;) Fast om jag känner Tove rätt så passar hon på att belägra den toma delen av sängen...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!