Oj!

Idag stod det höpressning på schemat - 400 balar blev resultatet vilket lär kännas i armarna och ryggen i morgon. Min uppgift är nämligen att stapla balarna när de kommer ur pressen o våra balar väger ca 15 kg styck...
Ibland kan jag bli tokig på detta hö! Vi kör ju in allt löst och sen pressar vi efterhand vi använder, vilket betyder att man ibland pressar vid jul:( fördelarna uppväger dock nackdelarna; vi har aldrig dammigt eller dåligt hö. Förresten räknade jag ut idag vad det skulle kosta varje månad om jag skulle köpa in allt grovfoder till mina hästar - ca 5000 kr i bara grovfoder! Tur att man slipper den kostnaden;) kanske bäst att inte berätta det för Fredrik för då tycker han definitivt att vi ska sälja allt hö istället för att fodra upp det själva...
En annan fördel med att pressa hö är att svärmor bjuder på middag, idag bestående av plommonspäckad karré:) Tove och Amelia hade oxå (med farmors hjälp) bakat muffins till fikat.

Barnen har börjat jobba på sina önskelistor inför julen. Fortsätter de i den här takten blir tomten ruinerad;) Amelia har dock ett problem; vad ska hon önska sig i födelsedagspresent och vad ska hon önska sig i julklapp? Små barn små bekymmer;)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!