Jäkla får!

Våra (läs Fredriks!) jäkla får var på rymmen igår; när jag kom ut och skulle fodra vid kl 6 på kvällen var fårhuset tomt. Dörren var stängd så hur de kommit ut är en gåta. Efter en stunds letande återfanns de på en av grannens vallar en bit ner i skogen. I vanliga fall är de lätta att få
Med sig när de ska flyttas men nu hade jag "hjälp" av två korkade hundar som definitivt inte kommer få anställning som vallhundar! Buster jagade in hela fårgänget i Ellas hage, hon fick panik och sprang som en galning, fåren skingrades och vi fick börja om från början:( Buster är en trevlig hund men ibland blir jag tokig på honom. Dessutom är han fruktansvärt ouppfostrad och bortskämd, även om det sakta blir bättre. Kanske inte så smart att låta en hund på 70 kg gå igenom livet och tro att han får göra dom han vill?
Kram


Kommentarer
Postat av: Ann
2011-10-04 @ 19:46:28

Hade med rymt om jag aldrig fick komma ut och jämt stå innne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!