??

Läste precis en insändare i smp som fick mig att undra hur folk tänker. Den handlade om en hundägare vars hund är skotträdd. Dessa bor i Alvesta på "höravstånd" från skjutbanan och nu klagade ägaren på att det skjuts på banan tre dagar i veckan inför älgjakten. Hon/ han tyckte att det var fruktansvärt att man inte tänker på hundar som är skotträdda och kunde inte alls förstå hur man kan tillåta skjutning så många dagar i veckan...
Min första reaktion är varför man bor nära en skjutbana om man har en skotträdd hund? Jag hoppas verkligen denna person bodde på platsen innan skjutbanan kom dit, annars tycker jag det är en skrattretande insändare! Som bekant är jag ju absolut ingen jaktmotståndare (hur hade det sett ut??) och blir ganska irriterad på alla dessa klagomål på jägarna! Folk gnäller på vildsvin som bökar upp deras trädgårdar, älgar som orsakar trafikolyckor och råddjur som äter upp blommorna på kyrkogårdar och sen gnäller man på de som försöker hålla det under kontroll...
Ibland är människan en konstig varelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!