Skrämmande?

Läste precis på Aftonbladet.se om familjen som fick sina barn omhändetagna av socialen efter ett samtal från mammans syster om misstänkt sexuellt utnyttjande/ ofredande. Vilken hemsk historia! Visserligen tycker jag socialen ska ingripa, men man kanske ska ta reda på fakta först? Det som skrämmer mig är att i vissa fall låter man barn fara illa i åratal utan att ingripa och i andra fall går man inte till botten utan bara ta barnen. När det blir som i detta fall är ju föräldrarna märkta för livet, även om de blev friade i rätten. Folk kommer alltid tissla bakom deras ryggar och döma dem. Fast om man måste välja är det bättre med obefogade ingripande än att man väntar för länge.

Nu till något helt annat!
Jag tittade på "bonde söker fru" idag (första avsnittet jag ser i år...) och kan son vanligt inte förstå hur man kan utsätta sig för något sånt. Värst kan jag tycka det borde vara för Pär-Ola, hur vet han att de vill ha honom för "han" och inte för hans kändisskap? Fast så är det väl för alla som är mer eller mindre kändisar. Svårt måste iallafall vara. Tur att man slipper såna problem;)

Har fixat en överraskning till min pappa på fars dag idag, hoppas han gillar den! Funderar på vad barnen ska ge sin pappa, får nog fundera lite till på det...
Resten av veckan som återstår består av jobb och tävlingar; jag jobbar tre nätter nu och sen har vi dressyrtävlingar lördag och söndag i Tingsryd. På lördag har vi finalen i div 2, första gången vi ska anordna en lagtävlan hoppas allt flyter på bra:) Fredrik är väl inte direkt jätteglad över att jag är borta hela helgen, men jag kontrar med att han jagade älg i en vecka;) Dessutom ska han på 30-års fest på fredag när jag jobbar så han får minsann sitt roliga han oxå!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!