Skenet kan bedra!

Tänkte jag skulle ta en mysig skogstur med Ella i det fina vädret idag, ack vad jag bedrog mig! Först skulle hon knappt röra sig framåt, sen gick det i 200 knyck och däremellan tvärnitade hon för att resa sig och försöka vända hem. Vet inte riktigt vad som har flugit i henne, men jag misstänker att hon har fått göra lite som hon vill på sista tiden. Tyvärr har jag ju inte hunnit rida henne själv så mkt på sistonde, men nu måste det bli ändring! Fick bukt med henne tillslut idag och hon var riktigt fin. I morgon blir det nog ett pass på töm och på fredag en ny tur i skogen. Funderade på om vi skulle åka till ridhuset i helgen, men ska hon ändå bara bråka kan vi lika gärna göra det hemma...
Lyckades ganska bra med att spruta tackan idag, är ju ganska stor skillnad jämnfört med att spruta hästar:s Fredrik fick hålla och jag spruta och hon såg ut att överleva;) Såret ser faktiskt bättre ut idag, varar inte lika mkt så det ser lite ljusare ut. Dessutom ser hon ut att vara ganska nöjd med "lyxsvit" och massor av mat alldeles själv:)
Senaste rapporten från TingeLing säger att allt går som en dans och de trivs bra ihop. Tänkte köra dit i morgon innan jag kör hem från jobbet för att kolla till henne.
Kram



Kommentarer
Postat av: Helena
2011-11-18 @ 18:27:54

Vaddå fått göra som hon vill? Menar du att jag skulle ha gjort något fel?

Postat av: Jag
2011-11-18 @ 20:08:54

Svar till Helena:

Jag antar att du är hennes f.d. ägare? Isåfall kan jag bara upplysa om att det inte alls var dig jag syftade på. Mig veterligen nämnde jag inget namn, utan kan lika gärna mena mig själv. Om du läst bloggen tidigare borde du sett att jag är väldigt förtjust i denna häst och har varit från första början! Vet inte varför du tog åt dig eller tolkade det som om jag menade dig, men så är INTE fallet.

Postat av: Helfena
2011-11-20 @ 12:16:12

Usch, ehhh använder nån fel namn eller vad? Fattar inte folk att man som småbarnsförälder ibalnd inte orkar med en dust till, med hästen? Jag äger ju en extremt viljestark häst, som du vet, och ibland skiter jag i att at disskutionen med henne för att jag vill bara "rida", inte bråka.. Jisses. Finns folk till allt. Man kan väl bara läsa o begrunda, elelr?? Kramen till bästa du som inte gjort ett uns galet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!