15 nov

Började dagen med att ringa veterinären, har en tacka med ett otäckt sår:( Prognosen ser inte superbra ut, men hon ska få antibiotika i 10 dagar och så hoppas vi det vänder. Ska bli spännande att se hur det går att spruta henne varje dag, hon är ju inte precis tam...
Tur att man har en bra veterinär! Passade oxå på att vaccinera Ella, så nu är årets vaccinationer över. Men i april drar det igång igen, har lyckats få alla hästarna utspridda från april till nov. Kanske skulle samla ihop dem?
Även jag hat varit en tur till doktorn idag. Det var dax för kontroll av mina njurar och för första gången i mitt liv kändes det skönt att bli kallad "ointressant"! Allt såg bra ut och förhoppningsvis är mina bekymmer över (jag hade väldiga problem med min njurar när jag var yngre). De ville dock fortsätta hålla lite koll eftersom min ena njure är kraftigt förminskad och problemen kan återkomma.
Ytterligare ett positivt besked kom när verkstaden ringde om bilen. Den var fixad och allt gick på garantin! Behövde alltså inte lägga ett öre vilket kändes väldigt skönt:) Nu är det bara däcken som ska lösas ut och där ser det tyvärr inte lika ljust ut:(
Har funderat lite på julklappar och börjar komma en bit på vägen;) Mamma o jag ska ju till Ullared för julklappsinköp på söndag så det vore kanske en god ide' att veta vad man ska köpa...
Jag rensade ur Amelias byrå idag, gisses vad den ungen växer! Blir nog till att köpa lite nytt till henne på söndag, hon kan ju inte gå i försmå kläder stackarn. Dessutom har Tove beställt en rosa klänning;)
Nu blir det soffan och sista delen av Harry Potter (jag är ett obotligt fan!) innan hästarna ska in och alla ska ha kvällsmat.
Kran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!