Fläskläpp och sönderslagen tand

Ja, precis som rubriken antyder har den här dagen haft en del mörka stunder. Fast egentligen har det varit en ganska bra dag som började med att Amelia red Lillebror riktigt bra:) Hon tog ett par skutt oxå och de är verkligen superduktigt ihop. Sen var det dax för fröken Corinne att få sig en genomkörare...
I början var hon lite lat men när jag väl fick fart på henne gick hon som en dröm! Den hästen kan verkligen trava - hon flyger fram. Nu när vi fått ordning på galoppen är hon nästan lika fin där och hon är verkligen en fröjd att rida nu. Värre var det när vi var klara...
Hon har en ful ovana (enligt mitt tycke) att klia sig mot allt när man tagit av tränset och ska sätta på henne grimman. Idag skulle hon klia sig på mig, vilket jag inte gillar, och när jag sa till henne drog hon till med huvudet och träffade mig med en smäll rakt på munnen vilket resulterade i en flästläpp och en sönderslagen tand. Tur nog var det bara en liten bit av tanden som gick sönder:)

Resten av dagen har innehållit en tur till Ormeshaga (www.lundensvaxthus.se) för att inhandla blommor, plantering, bad för barnen i poolen (första gången i år) och några sköna timmar i solen:) Vi fick äntligen tillfälle att inviga våra nya trädgårdsmöbler eftersom det har regnat sen vi köpte dem. Trotts att jag verkligen hade planerat vad jag skulle ha för blommor så glömde jag ändå den ena blomlådan och en kruka så det blir nog en tur till;)

Nedan finna bilder på de nya trädgårdsmöblerna:) Vi köpte oxå en bänk till barnen, likadan som den på bilden längst ner men vit.



















































Nu ska jag gosa ner mig i sängen alldeles ensam eftersom fredrik jobbar i natt.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!