Buster:)

Nu börjar livet återvända till det normala här i Göljahult igen. Idag har jag fyllt i alla papper till försäkringsbolaget ang Samona och det känns faktiskt ganska skönt att få ett avslut. Nu ska bara försäkringen gå igenom och sen hoppas jag kunna lägga allt detta bakom mig...
Eftersom vi alla kände att vi behövde lite semester passade vi på att tillbringa ett par dagar hos Fredriks syster och hennes familj. Barnen tyckte det var jättekul att träffa kusinen (de ses ju inte så ofta) och självklart även sin faster. Fredrik passade på att hjälpa Eelco köra hästar så nu är han fast besluten att skaffa en travare...
När vi kom hem i lördags väntade en trevlig (?) överraskning. Våra kära kompisar hade passat på att ställa till med lite oreda i vår trädgård, bl.a. låg det ved staplad på vår veranda, ensilageplast mellan stenstolparna och konstgödsel på gräsmattan. Ni kanske undrar varför? Fredrik fyller 30 på tisdag och här finns en tradition att jävlas när någon fyller jämnt:)

Nu ska ni få bekanta er med vår nyaste familjemedlem - Buster. Egentligen heter han Ånaryds Cocker och är en landseerhane på 5 år. Fredrik är fortfarande lite skeptisk, men vi har honom på prov och so far so good. Han är en jättemysig kille, super med barnen och funkar bra med Millan och Meja. Millan tycker dock han är lite tråkig eftersom han inte vill leka lika mkt som hon:) Det enda problemet med Buster är att han inte är så van att vara ute själv. Han vill gärna vara där vi är och blir lite gnällig när han måste vara ute själv, men det går bättre för varje gång.

Lilla fölet växer så det knakar! Hon är riktigt fin och har en enorm gång (liksom hennes temperament...) plus att hon är väldigt social. Mamma Alina har lugnat ner sig nu och är tillbaka i sitt gamla lugna jag, vilket känns bra. Vi har fortfarande inte bstämt oss för om vi ska behålla Alina och betäcka henne eller hur det ska bli. Jag behöver nog fortfarande lite tid att tänka:S

Nu till något helt annat (eller kanske inte); Amelia och Lillebror är superduktiga tillsammans! Amelia har verkligen kommit på hur man ska göra och är inte det minsta rädd längre. Hon galopperar i full fart och hoppar som en galning. Idag kläckte hon bästa kommentaren;
-Mamma, idag ska jag rida lite dressyr med Lillebror för annars kan jag inte hoppa.
Jag; - varför inte då??
- Men mamma då! Man måste kunna rida hästen mellan hindren oxå!
Det är min dotter det, än finns det hopp om henne;)

Nu ska jag ta mig ett glas rött och njuta av en bra film. Puss på er:)



Stjärnkusken:)



Amelia och Lucas



Buster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!