Suck...

Den här dagen skulle vi lika gärna kunna radera ut och ta om från början:( Den började med att jag försov mig och fick stressa som en tok för att hinna köra Amelia till dagis (de skulle ha disco), vilket resulterade i att hästarna inte kom ut fören klockan var nästan halv tio = boxarna i kaos. Sen kom en liten ljusglimt när räkningarna skulle betalas och det fanns "massor" av pengar kvar, men det var just en LITEN ljusglimt. Resten av dagen har mina barn försökt slå ihjäl varandra så fort de vistas i samma rum och allt har gått snett...
Ikväll ska Amelia och gå på bio, ska se Trassel, hoppas bara att kvällen inte fortsätter i samma tecken som dagen.

Läste förresten en hästannons idag som gjorde mig lite matt. Köparen letade efter en häst till fritidsridning och lättare tävling, 5-12 år, runt 160 cm. Utbildning osv var inte så viktigt men den skulle vara snäll och ett RENRASIGT SVENSKT HALVBLOD. Det fick inte vara någon form av korsning. Ursäkta mig, men alla swb är "korsningar"! Det räcker att hästen har en utländsk pappa för att det ska vara en "korsning". Kunde inte låta bli att ringa på annonsen och höra vad hon egentligen letade efter. Jo, hon skulle ha en häst som var reggad i ASVH...
Jaha, sa jag men det behöver ju inte betyda att den är "renrasig" (Corinne är reggad i ASVH med gröna papper). Hon påstod då att ASVH endast tar emot hästar med ren svansk stam. Dessutom påstod hon sig ha hållt på med avel i 15 år...
Jag upphörs aldrig att förvånas över vilka konstiga människor det finns. Nog om det, var bara tvungen att få ur mig det. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bär det av mot Konga och Trassel.


Tove lagar pastasås


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!