Lillebror på äventyr

Igår åkte Lillebror iväg på äventyr. Han har varit väldigt pigg den senaste tiden och sist Amelia skulle rida honom skrämde han henne ganska ordentligt. Jag red honom i söndags, men jag tycker synd om honom att behöva bära så tungt så igår fick han åka på uppfostringsanstalt till Hanna. Han ska bara stanna där ett par dagar, mest för att han ska få springa av sig lite energi i skogen:) Jag har ju inte kunnat tömköra honom nu när det har varit så blött och därför har det blivit en ond cirkel.

Fredrik har fått en idé om att vi ska utöka vårt fårantal till 10 tackor. Vi har ju idag fem, men har egentligen plats för 15 så 10 är ju helt ok. Vi har ju fått 4 tacklamm, men om vi sparar dem kan vi inte använda samma bagge så nu är vi på jakt efter tacklamm. Amelia hade berättat på dagis i går att vi fått lamm: "men man ska inte gosa med dom, man ska äta dom!" Dagisfröknarna tyckte att hon hade en hård syn på djuren, men jag förklarade att det är sant -  de ska ätas! Själv tycker jag det är lika bra att barnen lär sig direkt hur livet fungerar: vi äter djur.

Idag är agendan ganska full: Mojje kommer och ska fixa hästarna fötter, frissan, dans, hus i kaos m.m.
Kanske lika bra jag sätter fart??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!