Jag blir tokig...

...om inte Samonas fölunge kommer ut snart! Jag talar om för henne varje kväll att det är dax, men hon verkar inte riktigt lyssna på mig;) Alina däremot ser ut som om skulle kunna trycka ut sin unge vilken sekund som hellst, vaggar fram som en anka med ett sprängfyllt juver. Varför håller man på med uppfödning?? Självklart därför att det är så himla kul huvuddelen av tiden:) Men jag har nog insett att detta blir vårt sista storhästföl, åtmindstonde på ett par år. Det är helt enkelt för mkt pengar inblandat...
Förresten gjorde fredrik och jag en lista på alla hästar som passerat igenom vårt stall sen vi flyttade hit; 35 st! De flesta har varit hästar som stått här på utbildning men oxå en del föl, unghästar och ston. Det konstiga (eller kanske inte) är att man kommer ihår alla och exakt hur de var, när de stod här, hur länge osv. Hästen som dock alltid kommer ligga mig varmast om hjärtat är helt klart Erina, min första egna häst. Hon var ett halvblodssto
e. Napoleon-Emalj f. -90. Henne köpte jag 2003 då hon oxå var dräktig med Prestige och resultatet blev vår första uppfödning Right On Time (Helge).



Helge med sin ryttare Emma Olsson

Nu ska jag iallafall få ut och försöka övertala Samona om att inatt är en bra tid att föla. Får se om hon lyssnar...

Kommentarer
Postat av: Flisan
2011-03-26 @ 21:45:55 URL: http://bouncys.blogg.se/

ja, hon fick fina fölisar den där Erina :) ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!