Fredag hela veckan...

Återigen kommer jag på mig själv med att undra var veckan tog vägen?? Inte har jag hunnit med allt iallafall...
Fast det har varit en ganska händelserik vecka:) Den började i måndagsnatt med att Toves gudföräldrar fick sitt första barn; en liten flicka. De har inte kommit hem så ännu har vi inte sett underverket mer än på bild, men vi väntar såklart med spänning på att få se henne live. I onsdags kom det första lammet, ett tacklamm och igår kom ytterligare två tacklamm. Nu har vi två tackor kvar som ska lamma så vi får se vad summan slutar på när alla är klara. Förra året fick vi fem lamm, misstänker att det blir fler i år:)
Samona håller hårt på sitt föl. Hoppas nu att hon gillar det varmare vädret och bestämmer sig för att föla, hon har ju snart gått två veckor över tiden. Börjar så smått undra om Alina ska hinna före henne...
Emelie och jag var en runda i skogen i går, första gången det gick att rida "på riktigt" i skogen och gissa om både Corinne och Mini tyckte det var kul! Dessutom blåste det ju halv storm så de var lite extra på tårna, men vi överlevde;)
Igår kom oxå våren officiellt till Göljahult för då plockade Fredrik fram grillen för premiérgrillning; kycklingfile. Finns det något godare än den första grillade på våren? Självklart ska det vara äkta kolgrill, inget fusk (fast vi har faktiskt en fuskgrill oxå, men Fredrik vägrar använda den...).
Är det förresten någon som vet hur man lägger upp musik från Sporify i bloggen??
Nu ska jag gå ut och förbereda eftermiddagens äventyr och sen får vi se vad kvällen bjuder på:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!