Äntligen funkar det!

Ja, den här gången har min bloggfrånvaro faktiskt inte berott på bristande tid eller intresse utan att min blogg inte har fungerat! Det hände något med den efter sista inlägget och sen har det inte gått att komma in. Men nu fungerar den igen, så nu är jag tillbaka;)
Vad har hänt?? Tja, inte mycket och samtidigt massor (orkar inte riktigt dra allt så det blir bara det vesentliga...). Samona har INTE fölat:( Hon drabbades av fruktansvärda förverkar förra veckan och eftersom inget hände var veterinären här och kollade henne. Efter några turer fram och tillbaka beslutades det att vi skulle avvakta ett par dagar och se om det gav med sig, vilket det oxå gjorde. Hon kollades igen och fölet verkar må bra. Veterinären tror att hon håller på fölet p.g.a. vädret.
När Samona stod med hög feber för att par veckor sedan fick jag frågan av veterinären om jag prioriterar fölet eller stoet ifall det skulle komma till det beslutet. Vad svara man då? Tyvärr har jag ju redan stått inför det valet en gång och jag kan säga att det inte är ett lätt beslut. Den gången valde vi fölet eftersom stoet vad gammalt, men det slutade ändå med att vi förlorade båda. När det gäller Samona vet jag inte. Hon har en speciell plats i mitt hjärta, men samtidigt har vi investerat så fruktansvärt mkt tid och pengar i den här fölungen. Jag hoppas bara att vi aldrig behöver ta ett sånt beslut igen.

Amelia var och "tävlade" med Lillebror i Älmhult den 12 mars. Det var en minihoppning där bommarna låg på marken, perfekt att börja med! Alla som red fick en fin rosett och det var ju såklart dagen höjdpunkt:) Dessutom fick publiken sig ett gott skratt när den 23-åriga ponnyn förvandlades till en durrasellkanin som trodde att hinderna var minst 2 m höga...
Emelie tog lite fina bilder som jag ska lägga in när jag får dem.

Igår flöt min födelsedag förbi ganska lugn, bortsett från ett lååångt besök på VC med barnen. Både Amelia och Tove har drabbats av en otäck hosta och behövde hostmedicin. Konstigt att det ska behöva ta nästan 3 h att lyssna på två barn och skriva ut ett recept...
Dagein till ära bakade Amelia och jag bullar och Kärleksmums, så nu är frysen fylld. Funderar på om det kanske ska bli någon sort till idag, får se vad energien räcker till.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!