3 mars

Oj, vad de senaste dagarna har gått fort! Vet faktiskt inte vart de tagit vägen...
Fredrik var hemma sjuk tisdag och onsdag, självklart var det supersynd om honom;), ont i halsen och feber. Idag är bättre och jobbar, men det är nog lite synd om honom fortfarande. Barnen har varit på dagis idag eftersom jag har jobbat i natt och det var som vanligt väldigt uppskattat. Amelia och Tove älskar sitt dagis, tyvärr är de inte på dagis så mkt eftersom vi jobbar som vi gör.
I tisdags skulle Amelia rida Lillebror på fältet. Eftersom Fredrik var hemma tänkte jag att hon kunde rida själv medans jag tömkörde Corinne. Det gick riktigt bra en stund, men så fick Lillebror plötsligt ett ryck och skenade med henne vilket slutade med att Amelia åkte i backen med en brak! Stackars barnen slog sig rätt ordentligt men hoppade upp igen och red en stund till. På onsdagen tyckte jag det var bäst att köra till ridhuset så hon kunde rida honom innom fyra väggar. Han brukar alltid vara jättesnäll i ridhuset med nu var han lite busig även där. Passade på att rida honom lite åt Amelia och sen gick det bättre. Även Emelie och Mini var med så jag fick ta mig ett pass på honom oxå eftersom han har börjat bråka lite med Emelie...
Tror att hästarna börjar känna av någon form av vår för de är lite tokia hela bunten:S
Gav mig på att klippa Lillebror i tisdagskväll; när halva hästen var klippa pajjade klippmaskinen. Lånade grannens, men den höll inte heller så länge. Så nu ser han ut som en skabbräv med stora toffsar överrallt...
Har lämnat in skären på slipning, men det brukar ta en vecka eller så innan de är klara:( Har oxå beställt en liten klippmaskin idag från Hööks, för att kunna klippa benen och huvudet lite bättre.
Samona tycker verkligen det är dödsjobbigt att vara gravid just nu. Hon vill inte gå ut på morgonen, och när hon väl kommer ut ställer hon sig i lösdriften och flyttar sig inte förren det är daxs att gå in på kvällen. Juvret är nu fyllt med mjölk och magen har "ramlat" ner. Undra hur punktlig hon tänker vara?
Nu ska jag ta mig ann dagens stora dillemma; vad ska vi äta till kvällsmat? Jag har verkligen urdålig fantasi när det kommer till mat:( Dessutom tycker ajg det är tråkigt att laga mat och det gör ju inte saken bättre...

Kommentarer
Postat av: Helena
2011-03-04 @ 08:46:39 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

jag tror oxå det är vårkänslor. Mysen var skitpigg när Tillis red igår, vilket inte blev bättre när vi mötte en lösspringande shettisbrud vid postlådorna. Ingen mobil hade jag heller. Så jag fick helt enkelt ställa Mysen i en box i deras stall, hämta en hink hönsmat (enda jag hittade) som hon tydligen gillade och tog in det lilal monstret i en annan box. Sen kunde vi fortsätta..

Tur Amelia är så tuff som hon är.. Stackars liten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!