Hem, ljuva hem

Visst är det underbart med några dagars semester men inget slår att komma hem! Jag har aldrig tyckt om att vara hemifrån särskillt länge så tre dagar är ganska lagom för mig:)
Huset som jag lämnade i kaos i måndags var fortfarande i kaos när jag kom hem idag. Fast den här gången hade jag inte hjärta att skälla på Fredrik eftersom han har slitit med att få in höet när barnen och jag var iväg. Men nu är allt hö inne och ensilaget rullas i morgon så nu får hästarna mat även denna vinter;)

Corinne har tappat ytteligare en sko, men den här gången går den inte slå på så nu vår hon ta det lugnt till onsdag nästa vecka när hovslagaren kommer. Övriga hästar mår finfint; Stella går på bete utanför Linneryd med en kompis, Alina och bebis kommer hem från hingsten i morgon, Ella och småttingarna äter sig tjocka i Fliselycke.

Stella är ju seminerad med Top Nordpol (www.hastak.se) och ska kollas den 11 juli då hon förhoppningsvis ska vara dräktig. Alina har varit hos samma hingst som förra året och ska dräktighetsundersökas den 15 juli. Hoppas Alina tar sig lika lätt i år som hon gjorde förra året!



Top Nordpol

När vi körde hem från Öland idag passade vi på att stanna på IKEA i Kalmar för lite shopping. Det blev ett nytt täcke och en ny kudde till Fredrik, lite handdukar plus lite småsaker. Dessutom köpte jag en sån här:


Det är en kudde man sätter laptopen på när man har den i knät. Min laptop blir så fruktansvärt varm så det bränner nästan på benen efter en stund:( Men nu slipper man det. Onödig pryl? Mycket möjligt;)

Tänkte oxå slänga in ett par bilder på två mkt lyckliga sommarbarn som njuter av sin Ölandsvistelse innan det är dax för hundarna att ta en promenad
Kram



Koncentrationen är hög



Hur man spelar är inte så noga;)



Modeller för de nya badkläderna



Lyckan var gjord när det fanns en lekplats precis brevid husvagnen!


Kommentarer
Postat av: Flisan
2011-06-30 @ 02:23:33 URL: http://bouncys.blogg.se/

En sån laptopbricka har jag! Toppen! :)

Postat av: Isabel
2011-07-14 @ 21:55:06 URL: http://isabeltrank.blogg.se/

Top Nordpol har jag skött om! Snäll och go liten pålle! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!