Väntar...

...på att hundarna ska kissa färdigt så jag kan krypa i säng efter nattens arbete. Millan mår mkt bättre nu! Fanns ingen fraktur så troligen hade hon stukat/ vrickat sig ordentligt. Nu går hon på benet, men haltar fortfarande så hon får fortsätta med vila och smärtstillande ett par dagar till:)
Igår fick jag för mig att prova lite sök med Buster. Millan är riktigt duktig både på spår och att hitta gömda saker trotts att hon aldrig är tränad på det så jag tänkte att kanske Buster oxå kan? Ha fick jag! Han är verkligen en riktig soffpotatis; kastade fyra godisbitar till honom på gräsmattan (nyklippt...) men han fattade ingenting. Visade honom en godis som han gladerligen åt upp varefter han satte sig och väntade på nästa...
Nåja, fördelen är ju att jag får ha honom ifred;) Millan används ju återkommande av jaktlaget när det behövs en stötande/ spårande hund. Egentligen kanske det säger mer om jaktlagets hundutbud är om Millan;)

Tog hem Ella igår eftersom hovslagaren kommer idag och ska sko. Tänkte det var smidigare att rida hem henne än att krabba med att lasta när det är så nära. Men Ella hade andra planer; hon var inte alls sugen på att lämna Lillebror utan skulle hela tiden vända om. Gick dock bra tillslut, men när jag släppte ut henne i hagen sprang hon som en galning trotts att Corinne och Mini gick i hagen brevid. Lillebror i sin tur hade sprungit och gnäggat en lång stund efter Ella, verkade tydligen inte bry sig ett dugg att minishettisen var kvar hos honom.

Börjar bli lite smått nervös nu; på måndag ska Stella dräktighetsundersökas och på onsdag är det Alinas tur. Hoppas för allt i världen att Stella är dräktig annars ligger ett väldigt tråkigt beslut nära:( Vi har bestämt att ge henne ett försök till annars blir det Trappalandia för hennes del.

Nu är hundarna klara så nu blir det ett par timmars sömn för min del:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helfena
2011-07-06 @ 11:32:27

Klart hon är dräktig! Hon vill väl inte dö heller!!??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!