Semin:(

Stella var såklart inte dräktig, men stod med ett stort fint ägg så hon semineras på nytt idag. Detta blir ju hennes sista chans så jag hoppas verkligen hon tar sig nu. I morgon är det Alinas tur att kollas, skulle egentligen vara på onsdag men veterinären skulle operera då så vi tar det i morgon istället. Hon är ju på 17 dygn i morgon så det är helt ok att kolla henne då. Är hon inte dräktig kör vi henne till hingsten på onsdag, blir bara ett försök till på henne oxå annars får hon vara till nästa år.
Eftersom Stella fick stanna kvar på stationen fick Lillebror agera sällskap istället för henne, så  nu blir han borta några dagar. Inte för att han verkade ledsen; en gigantisk hage med massor av mat:) Synd bara att man måste ha munkorg på tyckte han...

Har hunnit rida lite idag oxå:) Tror nog det finns en liten löpgen i Ella trotts allt, fast är ju klart roligare att galoppera i full fart i skogen än på banan;) Nu ska jag ladda för sista natten på jobbet och oppas på att de näsrmaste veckorna bjuder på massa sol och fint väder.
Kram



Om inte detta inbjuder till galopp i full fart vet jag inte vad som gör;)


Kommentarer
Postat av: Helfena
2011-07-12 @ 09:00:52

Jag har oxå upptäckt att Donnas full-fart-galopp är rätt skoj, och inte helt ofarlig, men kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!