Potatisjungel...

Igår ringde Fredriks föräldrar när de var på väg hem från semestern och frågade om vi kunde fixa middag; potatismos och isterband. Det skulle finnas "gamla" potatis i jordkällaren så jag körde dit och skulle hämta. Gissa om jag blev lite konfunderad när jag möttes av en jungel; 1 m höga groddar! Tydligen kan man äta potatisen ändå så jag plockade hem och gjorde potatismos - supergott:)
Idag är Ella som vanligt. Hovslagaren var här igår men hittade ingen hovböld, troligen var den en sträckning. Skrittade henne en runda ikväll och hon känns fräsch och fin. Nästa vecka ska hon äntligen få skor så då hoppas vi komma igång lite ordentligt:)
Vi (mest jag...) har röjt gräs idag:) Jag tycker det är riktigt kul att köra röjsåg, tyävrr gör min röjsåg så man får vibbrationsskador i armarna och darrar flera dagar efteråt:( Får nog önska mig en ny i julklapp...
Eftersom jag är grisänka även idag ska jag nu ägna en stund åt TV'n:)
Kram



potatisjungeln...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!