Leo´s lekland och hårdträning

Dagen har spendetats på Leo´s lekland, till båda stora och smås förtjusning:) Amelia hade en kompis med sig och de roade sig själva, medans pappa fick fara runt som ett skollat troll med Tove. Självklart skulle hon åka de högsta ruschekanorna och klättra i de trångaste gångarna, men pappa hängde på och hade nog minst lika kul som barnen...
På vägen hem blev det ett stopp på McDonald´s för att fylla på energiförrådet och det var tre trötta barn som halvsov i bilen hem.
Väl hemma blev det ytterligare några timmars lek medans Jag och Emelie red en runda. Igår var vi på fältet och Emelie fick jobba på sin häst i djupsnö. Idag hade hon träningsvärk och kände sig som en 80-åring, därför blev det en skrittrunda i skogen. Detta var dock Corinne ganska nöjd över eftersom även hon fick gå ganska hårt igår;) För att få lite ordning på våra hästar (och oss själva...) har vi lagt upp ett träningsschema, nu återstår bara att se om vi kan hålla det...
Paniken börjar nu så smått infinna sig över Samonas fölning. Hon har 2 månader kvar och jag vet att jag är dödsbarnslig, men efter alla fölningar som gått fel och allt krångel vi haft med att få henne dräktig är det mkt som står på spel. Just nu känns det som det enda jag bryr mig om är att det kommer ut en levande fölunge och att Samona tar sig igenom det helskinnad.
För en stund sen vaknade Tove och ropade på mig. När jag kom upp skulle hon sjunga en sång för mig. Vet ni vad hon sjöng?  "Fattig bonddräng" - från första till sista vers! Den ungen är helt otrolig när det gäller att lära sig sångtexter och melodier. Det räcker att hon hör sången en gång, sen kan hon melodin och efter ytterligare en gång kan hon texten. Hon kan i stortsett alla Astrid Lindgrens sånger:)
I morgon blir det trevligt besök av en gammal klasskompis som jag inte har träffat på evigheter, ska bli riktigt kul!
Kram







Kommentarer
Postat av: Helena
2011-01-16 @ 18:15:47 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

varför? Varför? Måste du bo så långt bort? jag kör stenhårt på mitt träningspass, och oftast 3-4 ggr per vecka, nu måste halkan bort bara så detta kan inkludera hästarna oxå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!