2011

Herregud, det har redan gått två veckor på det nya året och bloggen har varit ytterst försummad...
En snabb resumé av de gånga veckorna:
Samona mår nu bra igen och fölet verkar vara ok.
Magsjukan visade sig vara matförgiftning som drabbade både mig och Fredrik.
Jul och nyår har passerat utan större bravader och nu känns det skönt att vara tillbaka i "vardagen" igen:)

Just nu har vi en egen skridskobana på gårdsplanen och det är förenat med livsfara att försöka ta sig fram över den. Hästaran ser ut som Bambi på hal is när de ska ut i hagarna och att rida är inte ens att tänka på:( Snön har börjat smälta tillföljd av de senaste dagarnas töväder och nu börjar det kännas som en normal vinter. Tyvärr medelade väderraportörerna idag att ny snö skulle komma, ev redan i kväll.

Förra veckan var Fredrik och jag på Ikea för att äntligen inhandla de saknade sakerna till sovrummet. Det blev en sänggavel, lampor, tavelramar och lite småplock. I söndags monterade jag upp alltihop och det blev så bra! Är riktigt nöjd och just ny är vårt sovrum det bästa rummet i hela huset:) Det enda som saknas nu är lister, men eftersom det inte finns lister någon annanstans i huset känns det lite överskattat;) Dessutom sydde jag ett draperi att hänga över dörren ut till vinden, eftersom det drar så kallt.

Julen städades ut igår. Granen och tomtarna åkte ut redan förra veckan och nu åkte även julgardinerna och stjärnorna. Jag tycker alltid det känns lite tomt när stjärnorna och ljusstakarna plockas ner, de ger så mysigt ljus. Fast nu känns det skönt att julen är över och man kan förbereda sig på att släppa in våren. Har oxå konstaterat att barnen har hittat sina favoritjulklappar: Toves Bamsepussel och Amelias dataspel.

Här kommer lite bilder från de gångna veckorna:



Nya sängen (ursäkta att den inte är bäddad...)



Hyllan på nya sänggaveln



Det omtalade draperier;)



Mys i soffan



Tove framför julgranen



Amelias födelsedagstårta



Lika som bär? Nja, inte riktigt:)


Kommentarer
Postat av: Helena
2011-01-12 @ 08:22:08 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Näää ni är inte så lika, men ni har exakt likadana ögooooon! Kul att du äntligen bloggat! Själv har jag ju bara lyckats hålla liv i bloggen genom att pumpa ut bilder där.. Hinner ju inte!

Men NU tackvare torktumlaren(=P) så har jag ALL tid i världen!!



Ses snart!



Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!