Sjukstuga...

Den senaste veckan har milt sagt varit hektisk! Det började i torsdags när jag kom hem från jobbet på morgonen och skulle släppa ut hästarna. Vanligtvis försöker Samona riva sin box så fort hon hör att man närmar sig stalldörren eftersom hon inte tycker om att vara inne. Men idag hörde jag inte ett ljud. När jag kom in i stallet såg jag att hon stod längst in i hörnet i sin box och hängde. Min första tanke var att hon hade fölat, men det hade hon inte. När jag kom in till henne såg jag att svetten bokstavligen rann om henne så jag tempade och gav henne vatten; hon drack 3 spannar i ett svep! För att göra en lång historia kort ringde jag veterinären som kom och tog en massa prover på henne. Veterinären misstänkte krångel med njurarna som oxå blodproverna senare visade. Vi kände oxå på fölungen som verkade ok. Veterinären gissade på en brun hingstunge, vi får väl se vad som tittar ut om ett par veckor:)

Senare samma kväll hade vi blodbad när Tove lyckdes skära sig i fingret på en glasbit. Blodet forsade verkligen fram och kontakten med sjukvården ska vi inte ens gå in på...
Vi lyckades tillslut få stopp på blodet och Tove var så duktig hela tiden:) Hon var mest stolt över sig gigantiska plåster.

Hittade lite bilder som jag tänkte lägga in:
Den första har jag stulit från Emelie och den visar mig och hennes varmblod Mini.  (ni får inte titta på hans fruktansvärda form...)





Amelia på Mia -09



Corinne:) Den här bilden är oxå stulen av Emelie

Nu är det dax att fixa lita mat till barnen och sen göra sig redo för jobbet.
Kram

Kommentarer
Postat av: Flisan
2011-02-22 @ 01:16:38 URL: http://bouncys.blogg.se/

Va e d för jäkla hoppryttarsits va!? ;)

Påminner mig om när vi gjorde ridprovet till ridledarutbildningen o han undrade om vi var hoppryttare, haha, det var tider det pinglan!

Vi får se till att ses snart!!

KRAMAR!

Postat av: jag
2011-02-22 @ 07:36:50

Jag vet:( Ser inte klokt ut... är nog dags att börja träna igen, inna man förvandlas till en äkta skogsmulle;) Väntar bara på att Helena ska pika mig eftersom jag alltid tjatar på henne att hon inte ska glo i backen! Hur går det hästarna??

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!