Nedräkningen kan börja!

Idag är det exakt 5 veckor kvar till Samona ska föla och exakt 7 veckor till Alinas fölunge ska titta ut. Jag trodde att jag var nervös innan men nu undrar jag hur jag ska överleva detta. De flesta vet vilket helvete vi hade senast det skulle fölas; båda fölen och ett sto dog. Dessutom är det väldigt mkt pengar som står på spel när det gäller Samona...
Båda blivande mammorna mår iallafall bra, även om Samona tycker det är lite överdrivet att behöva stå inne på nätterna. Jag hade lite panik över mina hagar, men nu ser det ut att lösa sig. Hagen som var tänkt för fölen låg under 50 cm snö; inte lätt att släppa ut små föl där. Men nu är den nästan bar så jag hoppas verkligen det inte kommer en massa ny snö!
För övrigt är allt blöt och lerigt här just nu; vinterhagarna ser ut som en sanitär olägenhet och allt är så skitigt. Dessutom blåser det storm idag (fast vi har ström!) :(
Vad händer annars då? Nja, inget som inte hör till vanligheterna. Sotaren kommer i morgon så det är nog bäst att rensa upp i pannrummet så han kommer fram. Konstigt att det samlas så mkt skit där...
Borde nog försöka röja upp lite här hemma oxå plus att det ser ut som kriget i stallet. Får nog börja inne och sen jobba mig utåt:)
Nu tittar solen faktiskt fram igenom molnen! Bäst att sätta fart medans energin fortfarande finns kvar.
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2011-02-08 @ 15:22:29 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Ja städa på så det är fint när jag kommer!!!



Eller neeeej, jag bryr mig inte ett skit!

Vi ska pimpla kaffe och snacka skit, då behöver det inte vara fint!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!