Hoppträning

Igår var Corinne i Tingsryd och hopptränade med Sofie. Alla som känner mig vet att jag inte hoppar, mer än möjligtvis 50 cm på en häst som GARANTERAT inte stannar, därför hoppar Sofie Corinne. Dagen till ära var Ia (ägaren) och hennes dotter Lovisa på plats för att se sin stjärna. Corinne skötte sig bra, fast hon tyckte det var tungt i lilla ridhuset och blev fort trött. Hon hoppade både jordgubbar och mur, men muren var lite läskig:/
I onsdags kväll red Emelie Corinne på fältet och som vanligt lyckades hon få henne att bocka, vilket är lite skumt eftersom den här hästen aldrig bockar annars. Det fanns lite spår kvar av det igår då hon var väldigt lätt i rumpan när Sofie red. Vet faktiskt inte riktigt hur de lyckas få denna häst att busa, men en liten teori jag har är att det beror på att hon är van vid min ridning och blir störd när andra sitter på som inte rider likadant. Hon är ju trotts allt inte riden så mkt:)

Nu på förmiddagen är det packning som gäller för i em drar vi till Göteborg. Ska lämna barnen hos mormor och morfar på vägen där de ska vara över helgen. Ska bli skönt med lite "semester" och risken att det blir lite shopping på Scandinavium är ganska stor. Funderar på om vi ska försöka göra ett stopp hos Beata och Anna (Samonas f.d. ägare) och titta på deras Figaro R-häst, har ju förhoppningsvis en egen snart:)
Nu ska hästarna släppas ut och stallet fixas, Emelie ska passa hästarna över helgen och svärfar hundarna. Har garderat mig med Thess som backup ifall någon får för sig att föla eller någon tacka kommer på idén att de ska lamma...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!