13 feb

"Vintern rasar ut bland våra fjällar..." - trodde vi ja! Men ack, vad vi bedrog oss. Nästan all snö hade smällt undan och vägarna var torra och fina innan skiten kom tillbaka:( Onsdag/ torsdag regnade det och snöade om vartannat tills allt var täckt av is. Idag visar tempen -15 grader, klarblå himmel och trålande sol.
Vad har hänt här de senaste dagarna då? Jo, i torsdags fm kom Helena Wall på besök och stannade till fredag. Det blev alldeles för mkt kaffe och massor av prat om allt möjligt:)
I går var mor och far här på middag, porterstek på älg, vilket alltid är lika roligt. Veckans skräckupplevelse kom i går kväll när jag skulle köra Corinne till ridhuset för att Sofie skulle hoppa henne. Vägen var blank av is! På vägen till Tingsryd finns 2 fruktansvärda backar som är hemska när det är barmark och torrt, gissa hur de var nu...
Corinne hoppade iallafall fint, även om hon uppförde sig som ett monster stundtals; kunde inte stå still, glodde på alla andra och var allmänt förvirrad. Hon är ju dock alltid snäll att rida och gör alltid sitt bästa under ryttare så det gick bra. Trotts att det bara är andra gången hon åker själv i transporten gick hon rakt in, stod still hela vägen och lugnt ut igen:) Ibland glömmer man att hon bara är 5 år...
Idag är Fredrik i Lenhovda och isfiskar så barnen och jag har en lugn hemmadag. Tanken är att Emelie och jag ska rida i em, beror lite på när Fredrik kommer hem.
Egentligen skulle jag vilja plocka fram en stor sopsäck och slänga massa skit som ligger överallt - jag blir tokig av att det ligger fullt med saker framme! Får se om energin vill infinna sig eller om det får vänta...
Nu ska jag iallafall dricka mitt kaffe och sen får vi se hur dagen utvecklar sig:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!