Ullinge

Igår var vi på ett helt fantastiskt julbord på Ullinge Wärdshus utanför Eksjö! Helt klart bland de bästa julbord vi ätit och dessertbordet var i en klass för sig;)

www.ullinge.se

Anledningen till att vi var där var att min kära morfar fyller 75 år och skulle firas. Med alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn inräknade var vi 26 personer (inkl respektive) som njöt av den goda maten. Efteråt serverades det kaffe och tårta hemma hos mormor o morfar, fast det fanns inte mycket plats kvar för tårta i magen...

Idag har det mest varit en "lull"dag här hemma. Jaktlaget har jagat älg (blev en kalv) så jag passade på att göra köttgryta som vi bjöd svärföräldrarna på. Den här gången blev det köttgryta på lamm och vildsvin vilket faktiskt funkade bra ihop.

De senaste dygnens regn har förvandlat mina hagar till lervälling:( Lösdriften är fortfarande ganska ok men Lillebror och Ellas hage är inte rolig. Känns skönt att lösdriften nu har fri tillgång på ensilage för då står de uppe på den torra delen och äter mest hela tiden. Var ju lite orolig för hur Eerna skulle funka när det blev fritt fram att äta som man vill, men hon har anpassat sig precis som de andra. Nu när hon har bantat (sorry Flisan) en hel del börjar hon åter se ut som den vackra häst hon är:) Funderar på om jag ska ta ett blodprov på Alina och Stella för att se om de fortfarande är dräktiga? Mest funderar jag nog på Stella eftersom hon varit lite svår att få dräktig. Alina spelar egentligen inte så stor roll, hon ska ändå få vila nästa år, men Stella vill jag betäcka om tidigt om hon inte skulle vara dräktig. Vi hoppas verkligen på två fina föl till nästa år, Alina har ju satt ribban högt att leva upp till;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!