Julgodis:)

Har precis slagit mig ner i soffan efter en minst sagt intensiv dag: "Gamla" Emelie, jag o barnen har gjort julgodis hela dan. Det blev en hel del smaskigt så som ingefärskola, minttryffel, "snabbgodis", mozartkulor o saffransskorpor. Nu gäller det bara att gömma det väl så det finns kvar till jul...

Vid kl sex ringde Fredrik o sa att någon kört på en stor älgtjur en bit från oss som de måste ta hand om, vilket skulle ta ett par timmar. Tur att farmor kunde rycka ut o passa barnen så hästarna fick komma in. Vågade inte lämna godistrollen själva, då skulle garanterat allt godis vara borta på ett par minuter!

I morgon ska Ella förhoppningsvis äntligen få nya skor:) Det borde vara förbjudet för hovslagare att få magsjuka! Jag är dock imponerad av att skorna har suttit kvar, en baksko försvann förra veckan men med tanke på leran kunde lila gärna alla skor varit borta...

Nu ska jag smaska lite lite saffransskorpor i väntan på att min man kommer hem:)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!