Juletid? Nja...

Hur kan det vara mindre än två veckor kvar till jul?? Ingen snö, flera + grader och noll julkänsla! Visserligen är jag glad att snön lyser med sin frånvaro, jag är verkligen inget snöfan, men lite till jul är ju trevligare än lervälling. Fredrik undrade igår om vi skulle hugga granen till helgen? Varför då, undrade jag? Det är ju länge till jul...
Hade liksom glömt hur nära det var. Mina julsaker har jag inte ens letat upp ännu och julklapparna är långt ifrån klara (iofs inget ovanligt...).

Idag har jag foster- och fölförsäkrat Alinas o Stellas bebisar. Lika bra att ha det gjort, har lärt mig att om de inte är försäkrade går det åt skogen...
Stona på lösdriften är så söta: igår satte vi in en ny bale till dem. Så fort de ser traktorn komma ställer de sig runt platsen den brukar stå på o väntar. Fredrik hinner knappt ställa ner baken innan de sätter tänderna i den:) Lyckades fånga in minishettisen i går, tog in henne så Tove kunde pyssla om henne lite. När hon sen släpptes ut i hagen igen lägger hon öronen bakåt o jagar bort de stora hästarna från maten. Ingen får röra hennes mat innan hon ätit. Tur att hon blir mätt ganska fort;)

Idag har oxå baggen åkt hem, så nu hoppas vi alla tackorna är dräktiga. Tror dock att hon som var skadad är tom, hon har ju bara gått med baggen ett kort tag. Om allt går bra borde de börja lamma i slutet av mars/ början av april:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!