Avdatoriserad!

Idag är första gången på flera dagar jag slår på min dator, känns faktiskt lite konstigt. Fast det finns en anledning och den anledningen heter iphone...
Ja, det är bara att erkänna att jag fallit för trycket och skaffat mig en iphone. Som vanligt har jag varit mkt skeptisk men jag måste nog medge att den är ganska bra. Jag har gjort en liten +/- lista:

+
Lättanvänd
Allt på samma ställe (mail, Facebook, internet etc)
Beroendeframkallande...

-
Särme täckning jämnfört med "gamla" telefonen
Inte gjord för att prata i!
Beroendeframkallande...

Måste berätta om en kul grej som hände idag. Barnen och jag stod i kön till "Korvboden" vid Börjes när folk som oxå stod i kön började tissla och peka. Jag tittade mig omkring och insåg snabbt vad det handlade om; Charlott Perelli satt vid ett bord och åt korv tillsammans med sina barn. Gisses, folk blev helt tokiga! Det måste väl ändå räknas som bevis på hur lite som händer i Tingsryd...;)

Har oxå varit i stan med nya bilen idag; den är väldigt stor! Men den är oxå väldigt rolig att köra:) Investerade i överdragsklädsel till den eftersom inredningen är ljusgrå...
Skulle oxå ha en plast/gummimatta till bagaget men de var slut på Biltema så det får vänta lite. Nu återstår bara det förbaskade körkortet som måste fixas eftersom jag inte får dra hästsläpet annars; bilen får dra 2300 kg på E-körkort med bara 1100 kg på B-körkort:(

På fredag är semester slut och det är dax att återgå till jobbet. Känns lite blandat; ska bli skönt när allt återgår till det "normala" men samtidigt är det skönt att vara ledig. Fast barnen är glada över att dagis/fritids börjar snart!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en chokladbit och invänta min kära sambo som sitter i skogen och väntar på att råbocken ska komma fram.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!