Vet att det just nu...

...är väldigt glest mellan blogginläggen, men ärligt talat känns inte bloggen så inspererande just nu:( All min tid och energi går åt att oroa mig för Samona som nästan har gått 4 v över tiden. Allt verkar dock bra och fölet lever fortfarande, men Samona är så trött att hon knappt orkar röra sig längre. Hon börjar allt mer lika en Belgien Blue och har ont i sina ben av all tyngd, helst vill hon bara stå inne och vila...

Lite kul händer dock oxå; idag har Amelia haft avslutning på dansen. Detta sker med en stor gemensam uppvisning i Tinghallen som var fullsatt till sista millimeter. Till allas (?) stora glädje var Mojje (inte hovslagaren...) där och uppträdde och detta var väldigt uppskattat av alla barn. Känns lite trist att både dansen och badet är slut för terminen, hade gott kunnat hålla på ett par veckor till. Amelia var iallafall superduktig och var så stolt efteråt:) Tog en del bilder, men kameran ligger i bilen som är på gris-kolla-runda, så de får vänta tills i morgon.

Idag har vi haft helt underbart väder! Har fått en hel del gjort ute, bl.a. fixat lite staket, gjort en egen hage till Alina och lekt i flera timmar. Barnen älskar verkligen våren! Tyvärr upptäckte jag årets säkraste vårtecken ikväll när jag tömkörde Corinne; mygg:( Hela Corinne´s hals var svart av mygg och de bet ganska bra...
Fick en sån obeskrivlig längtan efter att få rida Samona igen idag. Längtar verkligen till hon är klar att sättas igång till hösten, vet egentligen inte varför; hon är ju inte varken särskillt lätt eller rolig alltid men hon är MIN. Ska faktiskt bli skönt att få lägga all ridning (och alla pengar) på något som man vet ska stanna kvar. Missförstå mig rätt, jag älskar Corinne och har absolut inget emot allt jobb hon kräver, men det är lite tråkigt att aldrig veta hur långe hon stannar. Hon ska visas för en kund i morgon och ingen vet hur det går, hon skulle kunna vara borta innom en månad. Nåja, får passa på att ha roligt med henne så länge hon är kvar:)

I morgon ska det pressas hö, visas häst och jobbas - fullt upp som vanligt. I slutet av veckan väntar ett otroligt spännande helg, men det får ni  höra mer om när den är över;)
Nu ska jag bege mig ner till BB-avdelningen och titta till mina gravida flickor samt tala om för dem att det passar väldigt bra med föl i natt...
Kram



Bjuder på en bild på vackrate Donna som nu bor hos Helena:)



Vår fina uppfödning SG's Cokie med sin ägare Elin (bilden lånad av Berit Andersson)


Kommentarer
Postat av: Helena
2011-04-11 @ 06:26:44 URL: http://balstavidlund.blogg.se/

Min fiiina pålla!!!! Födelen med att bo här uppe:inga mygg!! Hoppas allt går bra med allt! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!