Kräftskiva

Ikväll har vi haft kräftskiva med mor, far, syster, Peppe och farmor Evi. Jag gjorde ju ett bra deal med min far i våras; jag bytte hans röjsåg mot kräftor och ikväll var det dax för betalningen. Det blev en mkt trevlig kväll med massor av mat och självklart egenfiskade, hemkokta kräftor! Det hela var mkt uppskattat och alla hade trevligt:)

När jag vaknade idag på morgonen upptäckte jag att min kära man var borta. När jag ringde och frågade var han befann sig svarade han - "du skulle ju ha kantareller tills i kväll". Jaha, tänkte jag, det var ju bra. Jag ångrade mig när han kom hem...
In genom dörren stiger han med inte mindre än 35 L kantareller! Hur i hel--te skulle jag hinna rensa och förvälla dem?? Tanken var att vi skulle hämta hem hästarna från betet idag plus städa och förberede maten till kvällen plus att Emelia skulle komma kl 11 så vi kunde rida...
Tur för mig öste regnet ner när Emelie kom så ridningen ställdes in, Fredrik tog barnen med sig till Tingsryd för att handla och sen städade han medans jag gjorde klart svampen. Dessutom gav jag 6 L till farmor och syster:)
Enligt mig tillhör det privilegierna med att bo på landet; kantareller, hemkokta kräfor och älgkött!

Eftersom hästarna på betet inte fick komma hem idag blir det ett av projekten i morgon. Dessutom kommer Emelie kl 8 så vi hinner rida innan och sen ska Fredrik skjuta upp inför älgjakten = ännu en vanlig dag i Göljahult;)
Nu sover barnen iallafall gott och jag ska titta på "Harry Potter" på Canal+.
Kram



Ca 1/3 av dagen kantarellskörd:) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!