7 aug

Efter morgonfodringen insåg jag att lammfodret var slut och att en tur till staden skulle bli nödvändigt. Packade in barnen i bilen och tänkte det skulle bli en snabbrunda med inhandling av lammfoder och hundmat. Efter stoppet på Lantmännen tyckte Amelia vi skulle ringa mormor Ella och se om hon hade fika - klart hon hade! Så det blev fika med massor av kakor och prat. Grejen är bara den att man aldrig kan åka till mormor Elle bara för en fika...
När vi väl kom därifrån hade vi halva hennes trädgård med oss hem som vi skulle plantera.
Det var lika bra att peta ner växterna direkt när vi kom hem och faktiskt blev det riktigt fint. Nu återstår bara att se om de överlever till våren...

Amelia och Tove klättrar just nu på väggarna! De har varit på dagis 5 h på 2 veckor och är nu helt tokiga. I morgon blir det ett par timmar på dagis men sen är de ledigt nästan en vecka till...
Visst är det roligt att ha barnen hemma men mina barn är väldigt aktiva och älskar verkligen sitt dagis och sina kompisar så det blir ganska jobbigt att ha dem hemma för länge. Jag beundrar föräldrar som är hemma på heltid med sina barn tills de börjar skolan, men jag erkänner gärna att jag inte klarar av det. Jag tror inte alls, som vissa andra gör, att barnen mår bättre av att vara hemma med föräldrarna än på dagis. På dagis lär de sig samspel med andra barn, att visa respekt och se andras behov.

Har oxå lagt in en beställning hos svärmor som åker till Ullared i morgon. Insåg ju att hösten närmar sig och Amelia har växt väldigt mkt under sommaren...
Hon är knappt 5 år och måste ha stl 122 i kläder! Fast Tove är värre, hon är 2 år och drar redan stl 104. Säga vad man vill om Ullared men när man har barn som växer 5 stl-6 / år är det ett måste om man inte ska bli ruinerad. Dessutom hinner de ju aldrig slita ut några kläder:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-09-08 @ 08:00:01

Håller fullkomligt med, mina barn älskar skolan o dagis! Hoppas Amelia gillar Förskoleklassen lika mycket som Alfons.

Jag vet hur det är med kläder, Affe drar mer 128 än 122, Tillis har 116 mer än 110, dubbelstorlekarna gör mig galen btw.

Ullared i all ära, men fan vad skitkläder vi lyckats köpa genom åren.. Overallerna jag köpte där förra året var toppen, men de kostade 350:-/st så de var inte direkt billiga de heller.

Kul med nya växter! jag har samma problem, kommer de upp så gör de, annars så har jag åkt runt o plundrat trädgårdar i onödan...XD

Men det var ju gratis..

Får se om vi hinner ses i helgen, men jag har svårt att tro det. Blir stressigt ändå skulle jag gissa..

Hur går det med Millan? Och förresten, har du nån ponny du vill sälja eller låna ut?a eller b ponny?Ej minishettis dock.

Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!