5 aug

I natt hade jag ett par kämpiga timmar på jobbet. Inte för att vi hade särskillt mkt att göra, det var en ovanligt lugn natt, men de visade "Schindlers List" på Tv...
Detta är, enligt mig, den hemskaste och sorligaste film som någonsin gjorts. Jag har säkert sett den 50 gånger men likväl gråter jag varje gång. Jag vet inte om det beror på vetskapen om att den faktiskt är sann eller vetskapen om att det i verkligeheten var mkt värre...
Varje gång jag ser den här filmen får jag känslan av att vilja samla min familj omkring mig och bara hålla hårt om dem. Den absolut värsta scenen i filmen är inte någon där de skjuter massa människor eller är särskillt våldsamma, den värsta scenen är när de lastar på barnen i arbetslägret på lastbilar och kör iväg. Barnen vinkar glatt till sina föräldrar i tron om att de ska åka på utflykt när det i verkligheten är något mkt värre som väntar.

Idag vaknade jag iallafall vid 3-tiden, steg upp och storstädade huset. I morgon ska jobbarkompisarna komma på en bit mat och då är det bäst att det är städat annars vågar jag nog inte släppa in dem:)
Innan jag skulle åka till jobbet i går kväll fick jag ett ryck och putsade fönsterna i köket och storarummet samt bytte gardiner. I morgon på dan blir det lite höstfixande i trädgården; blommorna i krukorna ska kastas och hinner jag blir det en tur till Ormeshaga för lite höstväxter.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min man och titta på någon film han hade hyrt.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!