23 sept

Har visst kommit in i en "bloggsvacka" igen...
Tro inte det beror på att inget händer här, det händer alldeles för mkt som vanligt, har snarare ingen ork kvar till bloggen. Ska försöka skärpa mig, vet ju iallafall att jag har en trogen bloggläsare som blir lite irriterad på mig när det inte uppdateras;)

Så, vad händer här då? Alla hästar är nu hemma från betet och installade. Samona, Alina och "stora Mini" trivs utmärkt på lösdriften. Trodde kanske inte det skulle funka med Mini eftersom Samona är lite speciell, men det går faktiskt bra. Så länge han håller sig i en ende av hagen låter hon honom vara i fred och han får till och med äta ut ensilagebalen tillsammans med damerna. På tal om Samona så är hon gigantiskt stor nu! Undra hur hon kommer se ut när det är dax för fölning?? Visserligen fölar hon tidigt (20 feb) men det är ju ändå några månader kvar. Även Alina börjar se dräktig ut och trivs helt klart med livet som avelssto. Fick resultaten från blodproven vi tog på alla tre; Samona fortfarande dräktig (kan hon vara något annat??), även Alina men Stella var inte dräktig:( Är dock lite misstänksam om det verkligen stämmer, får nog bli ett nytt prov om ett par veckor.

I måndags var Emelie och jag och hälsade på Schex och Cokie hos fam. Andersson. Cokie har växt jättemycket och är nu en bastant dam. Familjen har gjort ett jättebra jobb med henne och jag är väldigt nöjd att de köper henne. Schex är ju en väldigt okomplicerad dam som inte gör särskillt mkt väsen av sig så henne är jag inte orolig för.

Amelia har verkligen blivit jätteduktig med Lillebror. Nu kan hon galoppera honom själv (när han inte är för pigg) och ska få börja hoppa så smått med honom. Jag är väldigt noga med att hon bara ska rida när hon själv vill, vill inte att det ska bli för mkt för henne så hon tappar intresset. Men än så länge hänger intresset kvar och vi är så glada över denna underbara lilla ponny!

Närmaste dagarnas schema är som vanligt ganska fullspäckat men marknad, lammslakt, köttleveranser, simskola och höströj. Ska oxå försöka klämma in lite jobb, har ju varit hemma i över 2 veckor nu så längtar faktiskt lite till jobbet:)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!