2 sept

Fy tusan vilken dag jag hade i går! Blev väckt av att Tove hällde ett paket salt i vår säng...
Sen var det fullt ös på barnen hela dan, de slogs och kivades om precis allt och inget. En klok person (Helena) gav mig rådet att göra något drastiskt med vilddjuren, något vi inte brukar göra, så jag satte dem till att baka banankaka. Jag läste receptet, Amelia bakade och Tove åt smeten. Nåja, kakan blev bra ändå och Amelia tyckte vi skulle bjuda gammelfarmor på fika så vi tog med kakan dit och fikade.
När vi sen kom hem fick jag något oväntat energiflöde och satte igång med allt möjligt; frostade av frysen, städade huset, tvättade, lastade ved, flyttade hästar, körde vatten, rensade i garderoben, bakade rabarberpaj, hämtade ensilagebalar och tränade hunden. På kvällen myste vi framför "Fångarna" och åt rabarberpaj hela familjen:)

Idag har energin inte legat på riktigt lika hög nivå. På fm var vi en runda i stan hos farmor Evi och fikade samt hos pappa på jobbet för att hämta lite saker. Det blev sen en relativt lugn em hemma med lite pyssel av varierande art; fick den sista tvätten gjord, frysen inpackad och en massa telefonsamtal ringda.
Nu är det dax att fodra lamm och gå ut med hundar sen blir det nog sängen:)
Har förresten lammkött att sälja om någon är intresserad!!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!