13 sept

Ska försöka mig på att skriva ett inlägg, men ni får ursäkta om det blir lite fel, ser bara med ett öga...
I går hade vi bestämt att lösdriften skulle bli inflyttningsklar. Fredrik hade redan satt ner alla stolpar så mitt jobb var att skruva märlor och dra tråden samt halma. Dagen till ära hade jag laddat min borrmaskin så märlorna gick som en dans att skruva dit:) Sen skulle tråden dras och när jag nästan var klar hade den sista biten traslat ihop sig. Irriterad som jag var slet jag i trasslet och vips så for den ena änden upp och träffade mig rakt i ögat. Det gjorde ont så in i hel...!!! Men envis som man är SKULLE lösdriften bli klar så jag drog den sista tråden, halmade och fixade i ordning. När jag väl kom in insåg jag att jag inte såg något på ögat och att det fortfarande gjorde fruktansvärt ont. Men hur inspererande är det att sätta sig på akuten eller jourläkarstationen en söndagkväll?? Jag ringde iallfall sjukvårdsrådginingen som rekomenderade 2 alvedon...
Idag på morgonen kunde jag inte öppna ögat allt och såg knappt på det andra (överansträngt?) så det blev till att sätta sig och ringa VC. Karusellen som den drog igång orkar jag inte ens återge men efter en massa telefonsamtal och hit och dit och ett otaligt "vi ringer upp dig omkring kl...." fick jag komma till VC som konstaterade en rejäl reva på hornhinnan tvärs över hela ögat. Så nu är det salva och droppar i ett par dagar så kanske man kan se igen:)
Kram

Kommentarer
Postat av: Helena
2010-09-16 @ 13:49:21

Hahahahaha!! Du är en sån där CYKLOP! Fast usch det är otäckt med ögonen.. Huuu...

Hoppas det läker bra nu då! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!