Ladies Night och en överkörd katt

Hur poppis tror ni det är att köra över sina nyinflyttade grannars katt?? Kanske inte jättepoppis, men det var precis vad jag gjorde när jag kom hem idag på morgonen:(
Kattskrället hoppade ut rakt under bilen och hamnade under mitt bakdäck. Först visste jag inte att det var grannens katt, så jag ringde Fredrik som var i skogen med Meja och beordrade hem honom med bössan. Katten låg på vägen och mådde inte särskillt bra. Gick in till grannen för att kolla om det var deras katt, vilket det var och ungefär samtidigt som de får se sin överkörda katt kommer Fredrik med bössan på axeln. Lite pinsamt, vi hade ju inte tänkt skjuta katten om den inte verkligen var döende. I vilket fall skrämde deras hund iväg katten och när de väl fick tag i den igen visade det sig att det inte var så farligt.

Nog om detta trauma! I fredags kväll var det dax för tjejgängets kväll med Ladies Night i Tipshallen för att fira Saras 25-års dag. Fy bubblan vad kul vi hade! Det var verkligen länge sedan jag skrattade så mycket:) Allt var super bra - god mat, bra stämmning, trevligt sällskap och kanonunderhållning. Efteråt bar det av till Grace för efterfest och jag kan lova att det var en trött Therese som kom hem mitt i natten:)

I lördags var det äntligen dax att hälsa på fam. Jönsson i deras nya hus. Vi har försökt få till detta ganska länge nu, men det tycks alltid komma något i vägen. Nu lyckades vi synka våra hektiska liv (och 4 friska barn...) och hade en jättetrevlig kväll. Emma tillhör, liksom jag, kategorin "flummammor" vilket är fruktansvärt skönt. För er som inte vet är en "flummamma" en som ex inte blir hysterisk när deras barn slår sig, inte bakar bullar jämt och ständigt, kan handla kläder till sina barn i Ullared och som inte måste vara så perfekt mamma hela tiden - med gott samvete! Heja alla "flummammor"!

Kram

Lite bilder från Ladies Night:



Födelsedagsbarnet i mitten omgiven av Thess och Anna



Måns Möller, Andreas Jonsson, Brolle och Stevens Simons



Skulle ha en bild på Martin Stenmarks glittergips, men det blev lite suddig...


Kommentarer
Postat av: Helena
2010-10-05 @ 15:18:50

Heja oss Flummammor!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!